Rectificaties en schriftelijke excuses.

In het interpellatie debat van 6 juni is gesproken over de mogelijke onjuiste beantwoording van de door de VVD gestelde schriftelijke vragen. Ook zou in deze beantwoording raadslid Elzinga onterecht worden beschuldigd van uitlatingen die hij niet zou hebben gedaan.

In twee brieven, één richting Marcus Elzinga en één richting de fractie van de VVD geeft het college toe dat de beantwoording van de door de VVD gestelde schriftelijke vragen onjuist zijn beantwoord. De onjuiste antwoorden worden in deze brieven gerectificeerd en zowel Marcus Elzinga als de VVD Twenterand krijgen hierin van het college schriftelijke excuses aangeboden.

De VVD accepteert deze excuses, maar gaat er wel vanuit dat dit soort zaken in de toekomst niet meer zullen voorkomen, want de gemeenteraad moet er op kunnen vertrouwen dat antwoorden op schriftelijke vragen de waarheid en niets dan de waarheid bevatten.

Helaas is ook hier de communicatie niet juist verlopen, aangezien de VVD via een collega fractievoorzitter moest vernemen, dat deze op 9 juni j.l. door een telefoontje van de gemeentesecretaris al op de hoogte was gebracht van het feit dat de beantwoording van de door de VVD gestelde vragen wel degelijk deels onjuist waren geweest. De VVD is van mening dat ook de VVD, als indiener van deze vragen, hiervan op dat moment op de hoogte had moeten worden gebracht. Jammer dat de VVD pas op 20 juni 2017 officieel op de hoogte werd gebracht van de onjuiste beantwoording en er verder niet op deze vreemde manier van communiceren in de ontvangen brief wordt ingegaan, terwijl we hier wel heel specifiek om hebben gevraagd. Maar misschien was dit wel net wat te veel gevraagd voor dit college.

In de bijlage de brief die we op 20 juni van het college mochten ontvangen.