Erik Kobes bij acclamatie gekozen tot nieuwe lijsttrekker VVD Twenterand

Op de druk bezette algemene ledenvergadering van de VVD West Twente, gehouden op 10 april 2017 bij café-restaurant de Piep’n in Vriezenveen, werd de nieuwe lijsttrekker voor de VVD afdeling Twenterand gekozen. Door het bestuur van de VVD werd hiervoor Erik Kobes voorgedragen. De huidige fractievoorzitter van de VVD Twenterand, Chris Walraven, had al eerder aangegeven hiervoor niet langer beschikbaar te zijn en deelde dit de leden formeel nogmaals mee. Hij gaf aan zich volledig te kunnen vinden in de voordracht van Erik Kobes als zijn opvolger en sprak mede namens de uit zes personen bestaande VVD steunfractie zijn vertrouwen in hem uit.

Erik Kobes werd vervolgens unaniem door de aanwezige VVD leden woonachtig in Twenterand gekozen als de nieuwe lijsttrekker tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. In zijn dankwoord keek Erik Kobes terug op de periode Walraven en dankte de leden voor het in hem gestelde vertrouwen.

Lijsttrekker Kobes: “Iemand opvolgen die zo nadrukkelijk gezien wordt als de woordvoerder namens de VVD Twenterand is zeker niet makkelijk en ik ga Chris ook niet proberen te kopiëren. Ik zal mijn rol dus op een andere manier gaan invullen en hopelijk kan dit vanaf 2018 in een coalitie en niet meer vanuit de oppositie. Dat vereist ook een andere opstelling en ik hoop, samen met de fractie, het bestuur en de leden, hier vanaf 2018 richting aan te mogen geven.

Voorzitter Jan Veerenhuis feliciteerde de nieuwe lijsttrekker met zijn verkiezing en zoals gebruikelijk binnen de VVD werd er na afloop van het officiële gedeelte nog even informeel teruggekeken op de afgelopen periode, maar er werd vooral gekeken naar de toekomst. De VVD hoopt, ook binnen Twenterand, vanaf 2018 bestuursverantwoordelijkheid te dragen en is daar helemaal klaar voor. Het is aan de kiezers of dit gaat lukken, maar het vertrouwen binnen de partij is in ieder geval groot.

Walraven: “We hebben als partij een goed stel mensen die bereid zijn zich in te zetten voor de partij en voor Twenterand, dus dat gaat zeker lukken.”

VVD Twenterand