Thorium als bron van nieuwe energie?

VVD: Discussieavond over Omgevingswet en duurzaamheid

De VVD (afdelingen Twenterand, Rijssen-Holten, Hellendoorn en Wierden) wil in discussie met inwoners over de nieuwe Omgevingswet – waaronder de permanente bewoning van recreatiewoningen – en duurzaamheid zoals zonne-energie, windmolens en thorium als bron van nieuwe energie. Deze discussie zal ondermeer zijn met de VVD-Statenleden Yvonne Koolhaas (duurzaamheid en milieu) en Jeannette Rikkink (ruimtelijke ontwikkeling, grondbeleid en water).

Zij zijn op zoek naar wat wij – inwoners van Overijssel – willen en verwachten van de Provinciale Statenfractie van de VVD met name ten aanzien van de nieuwe Omgevingswet en duurzaamheid. Het zijn belangrijke onderwerpen en wij horen daarom graag de mening van alle inwoners. Rita Ekkelenkamp, fractievoorzitster van de VVD in de gemeente Wierden-Enter licht toe: “Discussiëren doen we samen met liberalen en niet-liberalen, VVD’ers en niet-VVD’ers. De nieuwe omgevingswet en het thema duurzaamheid hebben op ons allemaal impact. We nodigen dan ook alle inwoners uit om gezamenlijk te discussiëren. Dat is de reden waarom wij deze discussieavond organiseren".

Deze discussieavond zal plaats vinden op woensdag 13 juli en het wordt gehouden bij Landgoed het Rheins, Reintszijweg 1 te Enter. Vanaf 19.30 is de zaal geopend en de discussie zal starten vanaf 20.00.

Aanmelden kan via vvdwesttwente@gmail.com, graag een vermelding met hoeveel personen u komt.