Erik Kobes

© Erik Kobes

Erik Kobes werkt als Plantmanager bij de Oliebron BV/Kroon-Oil BV in Almelo. Een oliebedrijf dat levert aan zo’n tachtig landen in de wereld. Zijn vader komt uit Vriezenveen en zijn moeder uit Den Ham. Een echte Twenterander dus. Hij is erg betrokken bij het maatschappelijk leven en vervult vele bestuursfuncties bij diverse organisaties. Zo is hij o.a. voorzitter van de Vriezenveense Harmonie en de Stichting 4 mei comité Vriezenveen-Westerhaar. Daarnaast is hij voorzitter van het Muziek Platform Twenterand en vicevoorzitter van het Cultuur Platform Twenterand. Landelijk maakt hij deel uit van het dagelijks bestuur van de Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie en is hij bestuurslid van de EVO Overijssel.

Zijn betrokkenheid tot de Twenterandse samenleving is groot. Ook bij speciale projecten doet men niet vaak vergeefs een beroep op hem. Zo was hij o.a. ook bestuurslid van de Stichting Grote Brand Vriezenveen 2005, de Stichting Rusland-Twente 2013 en het comité 70 jaar bevrijding Vriezenveen. Hij zet graag zijn uitgebreide netwerk, ook in de landelijke politiek, in voor Twenterand. Hij is altijd geïnteresseerd en nauw betrokken geweest met de politiek. Hij ziet het dan ook als een logische en volgende stap in de invulling van zijn maatschappelijke carrière. “Het feit dat je in een democratische samenleving met elkaar door discussies en debatten probeert een leefbare gemeenschap te creëren, waarin iedereen met respect behandeld wordt en kan leven zoals elk individu dat graag wil, is een boeiend proces.” Aldus Erik Kobes.