Erik Kobes breidt zijn politieke netwerk uit

Dat 19 december 2017 de laatste raadsvergadering wordt van de huidige fractievoorzitter van de VVD Twenterand Chris Walraven is al langer bekend en ook dat Erik Kobes zijn opvolger wordt is geen nieuws. Op dit moment is Erik Kobes hard bezig zijn persoonlijke en inmiddels al vrij uitgebreid netwerk nog verder uit te breiden, want ook in de politiek zijn relaties onontbeerlijk, dat heeft hij goed begrepen. Op de foto staat hij trots naast de VVD Tweede Kamerleden Barbara Visser en Dilan Yesligöz. Hij kiest zijn relaties met zorg uit.

Dat er 21 maart 2018 gemeenteraadsverkiezingen plaatsvinden werpt zijn schaduw vooruit en Iedere partij wil zich meer en beter profileren. De ene partij slaagt hier beter in dan de andere en de toon werd in de eerste debatten na het reces te duidelijk gezet.  Dat de komende maanden de verschillen uitvergroot worden is vrij logisch, maar laten we het allemaal wel fatsoenlijk houden.

Ook de opleidingen voor de kandidaten van de VVD Twenterand gaan binnenkort van start, want er komt echt wel wat bij kijken om je taak als raadslid op een juiste manier in te vullen. Gelukkig worden onze kandidaten goed opgeleid en met name de eerste drie kandidaten Erik Kobes, Reina Berends en Corné van het Laar gaan binnenkort de schoolbankjes weer in. Al bijna 40 jaar zet de Haya van Somerenstichting zich in als opleidings- en trainingsinstituut van de VVD. De Haya-trainers bieden (potentiële) VVD-vertegenwoordigers kennis en vaardigheden om zo als VVD'er nog beter naar buiten te kunnen treden.

Overigens is het voor Reina Berends business as usual, want binnenkort hoopt zij haar studie Master of Public and Non-Profit Management (MSc) met succes te hebben afgerond en we gaan er van uit dat zij op 15 december 2017 haar Masterbul uitgereikt krijgt. We duimen uiteraard voor haar, maar hebben er alle vertrouwen in dat het haar gaat lukken.

De VVD Twenterand laat dus niets aan het toeval over en is klaar om bestuursverantwoordelijkheid te gaan dragen, dat is ook hoog nodig, want naar onze mening moet het echt anders. Tijdens de algemene ledenvergadering van de VVD op 12 oktober 2017 wordt de voorlopige groslijst door de leden vastgesteld en tevens wordt dan het verkiezingsprogramma vastgesteld.  De lijst met kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezing is kwalitatief van hoog niveau en zal voor sommigen nog best verrassend zijn. Wij zijn goed op weg om Twenterand politiek een ander gezicht te geven en hopen daarbij natuurlijk ook op uw steun door op één van onze kandidaten te stemmen. Wilt u meer dan dan alleen stemmen op de VVD, neem dan even contact met ons op, we gaan graag met u in gesprek.