VVD wil dat college het hele verhaal verteld

De bestuursrapportage 2016 geeft een doorkijk op de financiële gang van zaken in 2016 en vergelijkt dit met de vastgestelde begroting. De VVD Twenterand is van mening dat deze rapportage niet volledig is en dat met name een aantal risico's met mogelijk grote gevolgen niet zijn meegenomen. Dat dit dan een wat vertekend beeld schets lijkt logisch.

De VVD Twenterand is verder van mening en niet voor het eerst dat voor deze risico's voorzieningen moeten worden opgenomen in deze rapportge. Deze risico's niet benoemen is een vorm van struisvogelpolitiek en daar wil de partij niet aan meewerken.

In de raadsvergadering van 4 oktober 2016 zal de fractievoorzitter deze risico's benoemen en nader ingaan op de aangeleverde informatie over de eerste zeven maanden van dit jaar. De volledige bestuursrapportage (Berap) kunt u vinden via deze link.

Ook in de programmabegroting 2017 wordt helaas met geen woord gerept over deze risico's, waarmee forse bedragen gemoeid zijn die er zelfs voor kunnen zorgen dat onze reserves onder het wettelijk minimum komen. Dan komen we dus niet van code oranje af en dreigt zelfs code rood werkelijkheid te worden. Daar zal de VVD zich met hand en tand tegen verzetten, maar om zaken echt aan te pakken en besluiten terug te draaien hebben we echt een aantal stemmen meer nodig. Daar kunnen de kiezers ons in maart 2018 mee helpen, maar om de begroting voor 2017 te wijzigen zijn we echt afhankelijk van minimaal één coalitiepartij.  We zijn benieuwd.